ИСТОРИЯТА НА WEBER

Началото на барбекю културата

Компанията Weber-Stephen Products LLC, по-известна като Weber, е водещ производител на барбекюта и грил аксесоари. Никой друг производител на барбекюта не може да се похвали с толкова богат опит и знания като Weber. Компанията е основана в САЩ през 1952 г. от Джордж Стивън, заварчик, който търсел по-добър начин за гриловане на храната за семейството си. Той проектира първото барбекю Weber, като разрязва метална шамандура наполовина, поставя отвори за въздух в долния край и върху капака и добавя скара. Оттогава Weber се превръща в един от най-реномираните производители, предлагайки широка гама от продукти, които предоставят много методи на готвене. Първият продукт на компанията е Weber® Classic Kettle, барбекю, което се произвежда и до днес и е популярно със своята здравина, изчистен дизайн и невероятен барбекю вкус. Освен барбекюта на дървени въглища Weber произвеждат газови, електрически и преносими барбекюта. Предлагат най-голямата гама от качествени аксесоари, включително инструменти за барбекю, калъфи, плочи и почистващи продукти.

 

Weber е известна със своите висококачествени продукти, внимание към детайла и непрекъснати иновации за най-доброто барбекю изживяване. Компанията инвестира сериозно в научноизследователска дейност, за да създаде нови и подобрени продукти, които отговарят на развиващите се нужди на грил майсторите по целия свят. С офиси в над 40 държави на всички континенти, Weber продължават да популяризират барбекю културата по целия свят.

 

Историята на първото барбекю с капак в света

Джордж Стивън живял в Палатин, Илинойс, през 50-те години на миналия век. Той обичал да готви на открито, но не бил удовлетворен от съществуващите скари на дървени въглища по онова време. Тези скари били малки, кръгли и нямали капак, което затруднявало контролирането на температурата и предпазването на храната от изгаряне.

Един ден през 1952 г. на Стивън му дошла идеята да създаде нов вид скара, след като наблюдавал разрязването на метална шамандура в корабостроителницата. Смятал, че формата на шамандурата със заоблено дъно и капак би била идеална за скара. Той купил една шамандура, разрязал я наполовина и добавил скара за готвене. След това прикрепил капак с вентилационен отвор, за да контролира въздушния поток и температурата.

Новото барбекю се превърнало в хит сред приятелите и семейството на Стивън и той осъзнал, че има потенциална бизнес възможност. До края на 50-те години успял да купи корабостроителницата Weber Brothers Metalworks, след което променил името ѝ на Weber-Stephen Products и започнал да произвежда и продава барбекюта.

Първото барбекю Weber имало огромен успех. Бързо спечелило последователи сред любителите на готвенето на открито, които оценили иновативния му дизайн, издръжливостта и лекотата на използване.  Барбекютата с капак на Джордж се оказват такъв хит през 60-те и 70-те години на миналия век, че американската телевизия подхваща историята му.

 

През 70-те години компаниите примамвали клиенти с безплатни подаръци и други много желани артикули в опит да спечелят нов бизнес. Бизнесът на Джордж все още бил доста малък, но неговият предприемачески дух го тласнал да се заеме с амбициозен план. Свързал се с местната банка с идеята да раздаде безплатни сандвичи на барбекю на всеки, който влезе в банката на „Деня на сандвича“. За негово учудване, мрачният банков мениджър харесал идеята и определили дата след три седмици. Едва тогава Джордж се зачудил как ще изпълни това, което бил обещал.

Денят на сандвича пристигнал, както и петдесет шунки от 8 kg, половин камион прясно изпечен ръжен хляб, 227 kg дървени въглища и осем барбекюта Weber Ranch Kettle. Джордж запалил барбекютата, взирайки се в планината от храна и отчаяно се надявал, че няма да продължава да се взира в нея до края на деня.

Първият сандвич трябвало да бъде сервиран в 11 часа, но още в 9 сутринта трябвало да извикат полиция за контрол на трафика. Джордж се надявал да продаде 40 или 50 сандвича на банката за техните клиенти, но те се превърнали в три камиона, а банката отворила 650 нови сметки за един ден.

80-те години на 20 век са период на растеж, иновации и промяна за Weber. Страстта на Джордж към барбекютата не намалявала и той продължавал да намира начини да подобрява своите модели. Той открил, че ъглови метални пръти разпределят топлината по-равномерно и добавил канали за събиране на мазнина, за да намали възпламеняването и да улесни почистването на газовите барбекюта. Новият модел газово барбекю Weber Genesis променя дизайна на газовите барбекюта по целия свят завинаги.

За съжаление, Джордж Стивън умира през 1993 г., но хората в Америка никога няма да забравят, че именно неговото просто изобретение направи революция в гриловането. През октомври 2013 г. Джордж Стивън старши беше посмъртно въведен в Залата на славата на барбекюто на събитието World Series of Barbecue Championship, проведено в Канзас Сити. Джим Стивън, който пое поста от Джордж, прие наградата от името на семейството. Джим каза: „Баща ми знаеше, че един от най-добрите начини за събиране на семейства е чрез споделяне на храна на открито.”

Гриловането на барбекю е страхотно хоби, ако обичате да готвите и да общувате с приятелите и семейството си. Експериментирайте с 

различни вкусове и техники, за да направите Вашите ястия още по-вкусни и се насладете на това уникално преживяване с Weber!